„Once upon a time(…)”

Luty 23, 2011 § Dodaj komentarz

Tytuł tego wpisu nie jest przypadkowy. Są to pierwsze słowa z bajki Czerwony Kapturek wydanej w 1695 roku przez francuza Charlesa Perraulta. Nie bez powodu też o tym wspominam. Pomysł na opowieść o dziewczynce w czerwonym aksamitnym płaszczyku bardzo często przypisywany jest braciom Grimm, podczas gdy ich wersja jest tak naprawdę kopią oryginału ze zmienionym zakończeniem (u Charlesa nie pojawia się leśniczy ratujący babcię i Kapturka).

Dość jednak bajek. Wszystko zaczęło się od mojej fascynacji rewelacyjną platformówką logiczną Braid. Ta gra wywarła olbrzymi wpływ na wiele aspektów mojego życia (wierzcie mi, że fabuła daje do myślenia), w tym i na sposób w jaki postrzegam gry 2D. Wcześniej kojarzyły mi się one wyłącznie ze starymi dobrymi tytułami jak Mario, Xargon, czy Prehistoric. Braid pokazał, że dwuwymiarowe gry są nie tylko wciąż na czasie ale też zapewniają zupełnie inny rodzaj rozrywki i wysiłku umysłowego. Zainspirowało mnie to do stworzenia własnej platformówki o podobnym klimacie. Tak narodził się pomysł na grę Little Red Riding Hood.

Nie będę się tutaj rozpisywał na temat projektu. Więcej możecie przeczytać w dziale O projekcie. Blog ten będzie mi służył do informowania Was o postępach i dzielenia się ciekawymi informacjami również na tematy pokrewne.

Oskar Kuligowski

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading „Once upon a time(…)” at Czerwony Kapturek.

meta