Małe kroczki

Maj 7, 2011 § 2 komentarzy

Tym razem kilka informacji technicznych oraz ciekawostek.

Zacznę od tego, że silnik jest już prawie gotowy. Mówię tutaj o mechanice samej rozgrywki, gdyż zostanie nam jeszcze do zrobienia menu, interfejs użytkownika, itp. Oczywiście do ukończenia gry ciągle daleka droga, gdyż nawet z ukończonym silnikiem, edytorem i grafiką, wciąż będziemy musieli ułożyć i oskryptować wszystkie poziomy. Pierwsze poziomy powinny pojawić się już w lipcu ale do opublikowania kompletnej gry potrzebujemy na pewno jeszcze kilku miesięcy.

Wymyśliliśmy już ostatni rozdział. Tak jak obiecywałem, będzie się różnił od pozostałych poziomów. Nie zdradzając zbyt wiele powiem tylko, że będzie uwzględniał ostateczne zmierzenie się z największym wrogiem Kapturka. Na samym początku tego postu możecie zobaczyć wilka i fragment jednej z map. Z ważnych powodów nie podzielę się niestety całością.

Zaprojektowaliśmy też przebieg całej gry (od uruchomienia pliku .exe, poprzez przejście całej gry, aż do naciśnięcia „Exit”). Może was zainteresować fakt, że wybieranie poziomów (z tych, które w danej chwili są odblokowane) będzie polegało na bieganiu bohaterką i używaniu przedmiotów. Ponadto oprócz samych rozdziałów przygotowujemy też dwie krótkie i proste animacje (intro, outro).

Poniżej możecie zobaczyć wstępny szkic (!) głównego menu:

Pojawił się też nieco zmieniony koncept głównej bohaterki:

Na koniec pochwalę się, że 5 maja na wykładach organizowanych przez nasze koło na AGH w Krakowie, prezentowałem kilka najnowszych rysunków oraz opowiadałem o fabule i mechanice. Zdradziłem też kilka tajemnic, które nie publikuję tutaj, na blogu. Miałem dosłownie pięć minut pomiędzy właściwymi prelegentami, więc tym bardziej miło mi, że projekt zainteresował kilka osób pracujących w znanych studiach game developerskich.

Oskar Kuligowski

§ 2 Responses to Małe kroczki

  • Umen pisze:

    Jeżeli chodzi o menu to myślę, że dobrym pomysłem byłoby dodanie animowanego tła (domku i lasu). Zwiększyło by to głębie rysunku. Ciekawa mroczna stylizacja.

    Kapturek jest spoko chociaż nie przemawiają do mnie te okulary.Z niecierpliwością przetestują wersję beta;)

  • sihbaon pisze:

    jest duży kaptur xD tylko koszyk by się przydał zamiast tej torby.menu wydaje się być ok; niekonieczne jest rozpraszanie uwagi animowanym tłem, za to trochę chyba brakuje pierwszego planu. może nawet interaktywnego

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Małe kroczki at Czerwony Kapturek.

meta