Kapturek 1.0!

Kwiecień 29, 2013 § 3 komentarzy

Skończyliśmy Kapturka!

Zapraszam na stronę Pobierz, gdzie można pobrać wersje dla Windowsa i Linuksa. Dobrej zabawy!

PS: Szukamy osoby znającej angielski perfekcyjnie do zrobienia lokalizacji  – chętnych zapraszam do działu kontakt.

Rafał „raver” Gaweł

Przejmuje blog

Kwiecień 27, 2013 § Dodaj komentarz

Cześć, mam na imię Rafał i…

…jestem głównym programistą Kapturka. Oskara nie ma już z nami od ponad roku (ale spokojnie, nic mu nie jest – po prostu odszedł z projektu) i to właśnie mnie kopnął zaszczyt doprowadzenia Kapturka do końca.

Jak pewnie zauważyliście – Kapturek nie zdążył się skończyć do 1 września 2011. Nie chcę obiecywać zbyt wiele, ale wygląda na to że teraz się powolutku kończy.

Chcemy zapiąć wszystko na ostatni guzik przed udostępnieniem światu Kapturka – zmieniliśmy fabułę, dopracowaliśmy gameplay, poprawiliśmy poziomy. W sumie trwają ostatnie szlify dlatego keep calm & stay tuned.

PS: Mam nadzieję że macie jeszcze apetyt na Kapturka. Wilk na pewno ma.

wilk

Rafał „raver” Gaweł

1 września 2011

Sierpień 14, 2011 § 5 komentarzy

Nadchodzą najciekawsze i najgłośniejsze 2 tygodnie od początku produkcji. Silnik i edytor zostały pomyślnie ukończone. Muzyka skomponowana jest już w całości i czeka na zaimplementowanie. Efekty dźwiękowe są w trakcie produkcji, jednak już wkrótce będą ukończone. W tej chwili pracujemy nad poziomami. W ciągu kilku dni powinien pojawić się jeden z nich do przetestowania. Wtedy też będziecie mieli okazję zobaczyć mechanikę w pełnej okazałości.

Oskar Kuligowski

Niezauważalni

Czerwiec 26, 2011 § Dodaj komentarz

Jestem w pełni świadomy, że wszyscy z zapartym tchem czekacie na kolejne wieści z frontu, nie wspominając już o oficjalnej dacie premiery. Niestety w tej kwestii nic nowego nie jestem w stanie powiedzieć.

Milczałem przez tyle tygodni, bo nie zaszły żadne wielkie zmiany, o których warto by było wspominać. Prace nad edytorem i silnikiem posuwają się dosyć wolno ze względu na sesję. Pierwsze mapy do testowania pojawią się z tego powodu nieco później. Dobra wiadomość jest taka, że wciąż pracujemy i nie zamierzamy zrezygnować z tego projektu. Michał zajmuje się teraz prostymi animacjami na początku i końcu gry. Krzysiek skomponował dla nas już pięć utworów i muszę przyznać, że są naprawdę dobre. Cztery z nich są dostępne do odsłuchania na wrzucie. Wierzę, że tak jak zaplanowaliśmy, grę uda nam się wypuścić we wrześniu.

Oskar Kuligowski

P.S. Jako ciekawostkę dodam, że od przyszłego semestru będziemy pracowali nad nowym projektem. Pojawiły się już pierwsze pomysły jednak to jest temat na zupełnie innego bloga.

Trochę mniej brzydkie kaczątko

Maj 23, 2011 § Dodaj komentarz

Ostatnio przestałem dobijać się do Waszych domów drzwiami i oknami. Spowodowane to było lekkim zastojem w pracy ale wracamy do gry jeszcze potężniejsi. Tym razem powyższy obrazek jest brzydki i nie ma sensu tego ukrywać. To nie ma jednak znaczenia, bo nie jest to szkic naszego grafika, a zrzut z samej gry. Nadszedł moment, w którym zastępujemy zaślepki prawdziwymi obiektami. Zapraszam do pobierania. To oczywiście nadal tylko i wyłącznie próbka możliwości silnika. W poprzednich postach mogliście zobaczyć jak docelowo będą wyglądały poziomy.

Prawdopodobnie obiecana pierwsza mapa do przetestowania opóźni się o tydzień lub dwa. Jest to spowodowane przyspieszeniem (tak!) tempa pracy. Postanowiliśmy nie męczyć się w ręczne pisanie poziomów w XMLu, lecz poczekać na gotowy edytor, który programiści obiecali ukończyć w dwa tygodnie. W tej chwili w demo_08 możecie zobaczyć jego początki.

Mamy już przygotowane trzy utwory nagrane przez Krzyśka. Nie pokażę Wam ich ale zachęcam poszukiwaczy, bo są w internecie i łatwo je znaleźć.

Wordless

Maj 15, 2011 § Dodaj komentarz

„Until all the pieces are in place”

Maj 13, 2011 § Dodaj komentarz

Prezentuję Wam powyżej nową lokację. Drzewa są wciąż nieukończone, więc proszę o przymknięcie oka na niedociągnięcia. To, że oba szkice różnią się jedynie kolorystyką i rozmieszczenie elementów mechaniki jest jednakowe, nie jest przypadkiem.

Nawiązując do tytułu wpisu, miło mi też poinformować, że zaczęliśmy ciąć grafikę na mniejsze elementy, z których będę układał poziomy. Najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu zacznę pracować nad przykładowym rozdziałem w nadziei, że efekty naszej pracy nie pójdą na marne i gra okaże się ciekawa.

Na koniec fragment szkicu domku babci i ostateczna wersja bohaterki:

Oskar Kuligowski